De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Imou RV1 Pro Max op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

steafnieb 23-09-2024

Sterke zuigkracht en handige functies

Geschreven voor: Imou RV1 Pro Max

Sterke zuigkracht en handige functies, maar met enkele nadelen
Na het testen van de RV1 Pro Max robotstofzuiger kan ik bevestigen dat hij effectieve reiniging biedt dankzij zijn krachtige zuigkracht en handige eigenschappen zoals het inplannen van stofzuigsessies en het gelijktijdig dweilen. Het apparaat komt zelfs in de lastigste hoekjes van je huis. Echter, let op dat hij drempels kan passeren en bij mooi weer zelfs naar buiten kan gaan. Een punt van zorg is dat stof en haar vaak vast komen te zitten in het stofverzamelkanaal, wat kan leiden tot de melding dat de zak vol is. Het ontbreken van een speciaal schoonmaakattribuut voor dit probleem is een gemis. Daarnaast mis ik een waarschuwingssignaal wanneer het waterreservoir voor het dweilen leeg raakt. Ondanks deze punten van kritiek, beoordeel ik deze robotstofzuiger nog steeds met 8/10 sterren vanwege zijn algemene prestaties en handige functies.

Pluspunten

• krachtige zuigkracht
  • Komt zelfs in hoekjes

Minpunten

• geen melding bij water op
  • geen zeep toevoegen aan mop

Geert Karels 23-09-2024

Fijne robot stofzuiger!

Geschreven voor: Imou RV1 Pro Max

Na het testen van de Imou RV1 Pro Max stofzuiger, ben ik erg positief over zijn prestaties. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk; zelfs als je niet technisch aangelegd bent, is de bediening een fluitje van een cent. De stofzuiger maakt zelf nauwkeurige kaarten van de ruimte en kan op verschillende manieren ingesteld worden, afhankelijk van je behoeften. Een opvallende functie is dat hij automatisch vloerkleden herkent en de zuigkracht aanpast voor extra krachtige reiniging. Wat betreft installatie, dat ging zonder problemen. Ook de dweilfunctie is effectief en hij botst nauwelijks tegen meubels aan. Een groot pluspunt is dat hij niet veel geluid maakt, wat het gebruik extra aangenaam maakt.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Eenvoudige installatie
  • Via de app te bedienen vanaf elke locatie

Minpunten

• Stofopname thuisstation maakt veel geluid.

Evelien 21-09-2024

Robotstofzuiger

Geschreven voor: Imou RV1 Pro Max

Ik heb dit product mogen testen. Wat een ideaal apparaat! Stofzuigt en dweilt ineens. Zuigt moeiteloos ook zwaarder vuil op. Zeer zeker aan te raden voor mensen met huisdieren. Zeer gemakkelijk via de app te bedienen, ook op afstand. Het fijne van deze robotstofzuiger vind ik dat je een aparte opvangbak voor het vuil hebt. Zodra de opvang bak van de robot vol is gaat hij terug naar het basisstation waar hij zijn bakje leegt in een grotere zak die in het station zit. Daarna gaat hij weer verder waar hij bezig was. Botst niet hard tegen muren of voorwerpen. Enige nadeel vind ik persoonlijk het geluid dat hij maakt

Pluspunten

• Stofzak in station
  • Makkelijk in gebruik
  • Te gebruiken met huisdieren

Minpunten

• Veel geluid
  • Redelijk klein water reservoir

h*********@h********** 17-09-2024
Geschreven voor: Imou RV1 Pro Max

Wat een uitkomst. Een stofzuiger die je bedient met je telefoon (zelfs op afstand).
Ze stofzuigt en dweilt in 1 keer je ruimte (woonkamer).
Ze gaat secuur aan de slag, werkt in banen door de kamer.
De stofzuiger heeft 3 standen. Ook het dweilen kan op 3 standen. (Hoeveelheid water).
Makkelijk verwisselen van dweil. Vullen vd waterbak is ook eenvoudig.
Ik ben er nog niet over uit of dat ik ook een schoonmaakmiddel in het apparaat mag doen, want dweilen met alleen water is niet zo mijn ding.
Ik wil niet meer zonder....

sjtienuh 16-09-2024

Goede stofzuig hulp

Unboxing:

De robot stofzuiger zit ingepakt in een stevige doos. In de doos tref je naast de stofzuiger een dockingstation aan. In eerste instantie dacht ik wat is dat een groot ding. Ik was meer van zien de robot stofzuigers gewend met een laag dock. Voordeel van het hoge dock is dat het reservoir automatisch wordt geleegd na iedere schoonmaakbeurt. Bij andere dien je het reservoir handmatig leeg te maken. Verder zitten er nog vervangende stofzuiger zakken bij. Ben benieuwd of dat deze zakken makkelijk verkrijgbaar zijn in de winkel Imou is een relatief nieuw merk en dus minder breed in de assortimenten.

Installatie:
Voor de installatie dient de telefoon waarmee je installeert gekoppeld te zijn met het 2,4GHz netwerk, met een 5GHz kom je niet door de installatie heen. Jammer dat nieuwe apparatuur nog steeds niet geschikt zijn voor 5GHz, natuurlijk heeft 2,4GHz een grotere dekking wat deze keuze wellicht verklaard. In de app van Imou wordt je door een aantal makkelijke stappen geloodst om de robot te installeren, wat mij hierin op valt is dat deze met redelijk gebrekkig Nederlands is vertaald. De stofzuiger zelf kan je verschillende talen laten spreken, maar hier ontbreekt de Nederlandse taal volledig.

Eerste gebruik:
Na de installatie laat je de stofzuiger zijn eerste rondje maken. Hierbij initialiseerd hij de ruimte(s) waar hij dient schoon te maken. Hij kijkt daarbij zelf of dat hij het op dient te delen in meerdere ruimtes, bij ons heeft hij de open keuken en de woonkamer netjes opgesplitst. Hierdoor kan je los aangeven of je beide ruimtes wenst schoon te maken of enkel een van de twee.

dweilfunctie:
Ik ben tevreden over de dweilfunctie van de stofzuiger, ik raad hierbij wel aan om de doek iedere keer na te spoelen zodat je iedere keer weer een goed resultaat zonder strepen krijgt. Wij hebben een hard houten vloer waardoor we moeten op letten dat deze niet te nat wordt. De robot heeft hiervoor 3 standen waarbij de 2e stand voldoende nat is, maar weer niet te nat. De vloer glanst weer na de poetsbeurt.

Eindresultaat:
De stofzuiger maakt goed schoon, maar door de roterende zij arm schieten kruimels wel eens weg waardoor deze niet meer meegenomen worden door de stofzuiger, zeker met kleine kinderen die graag kruimelen valt dit wellicht als een minpunt. Verder maakt hij netjes schoon en botst de robot ook niet snel ergens tegen aan. Wat ons wel opvalt is dat deze relatief snel vast loopt, zelfs onder een stoel waar hij dan net te ver door rijdt.

Pluspunten

• Maakt goed schoon
  • Snelle installatie

Minpunten

• enkel op 2,4 GHz netwerk

m**********@h********** 10-09-2024
Geschreven voor: Imou RV1 Pro Max

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Tijdens de test periode ben ik positief verrast over de kwaliteit van de robotstofzuiger. Wat prettig is is dat vrijwel alles automatisch geregeld is. Je kan hem op een vast schema laten stofzuigen/Dweilen, hij laadt automatisch op, leegt zijn afvalbakje na het stofzuigen en als hij vastloopt o.i.d. krijg je een melding op je telefoon. Alleen als het waterreservoir voor het dweilen leeg is krijg je geen melding, dat is een van de weinige nadelen. Zelfs met een veel verharende hond stofzuigt hij voldoende. De kleine kwijl plekjes van de hond dweilt hij ook goed weg. Alleen grotere hardnekkige vlekken waar je met dweilen even op zou moeten boenen haalt hij niet helemaal weg. Je huis ziet er met dagelijks gebruik van de robot wel heel netjes uit. Ik vul dit aan door een keer in de 2/3 weken zelf grondig te dweilen maar dit is niks vergeleken met de 2 keer in de week die eerder nodig was. De robot maakt een plattegrond van je huis en volgt deze met schoonmaken waardoor er geen plekken vergeten worden. Je kan ook instellen dat hij in bepaalde gebieden niet mag komen, bijvoorbeeld bij stoelen of tafels waar hij vast zo kunnen komen te zitten. Ondanks dat hij de plattegrond slim oppakt, snapte hij bij mij niet dat hij na 6 keer vastzitten de stoelen beter kon overslaan. Daarom heb ik daar een blokkade ingesteld en dat werkte top. Ook met een hond in huis echt een aanrader, waar andere robotstofzuiger wel eens problemen hadden met de hoeveelheid haar heeft deze dat niet. Hij een kamer van 23m2 heeft hij in 17 minuten schoongemaakt. Overal: Prijs kwaliteit verhouding is top. Ik ben zeer tevreden.